Content to Connect
Het is vrijdagmiddag en je klapt je laptop met een diepe zucht dicht. Je begon de week zo goed: eindelijk weer ’s een bericht op LinkedIn gedeeld en een mail verstuurd naar je maillijst. Je kijkt naar je zo goed als lege agenda voor volgende week. Je gaat wéér met een onrustig gevoel het weekend in. En je denkt: dit moet anders.
Content to Connect
Relevante, ijzersterke, waardevolle, snackeble, grappige of verrassende en converterende teksten. Een mix van kennis, ervaring, een kijkje in de keuken, wie ben jij en wat ze missen als ze niet met jou gaan samenwerken. Maar vooral jouw kennis en ervaring waar jij je klanten mee verder helpt, zonder direct je aanbod onder hun neus te duwen.
En dit alles gegoten in een dijk van een content marketingplan.
Want hoe, wanneer, waar en waarom deel je die ene post op social media, schrijf je een blog of stuur je die nieuwsbrief.
Ook bestaat content uit meer dan alleen teksten. Bijvoorbeeld video, fotografie of misschien is een podcast jouw cup ot tea.
Als fundering voor dit plan neem ik een deep dive in je onderneming, drijfveren, vaardigheden en – last but not least – die droomklanten die jij zo graag wilt helpen.
Twijfel je of dit traject iets is voor jou? Plan gerust een matchcall!
“Maaike is creatief, zelfstartend, haar vakkennis is actueel en door haar ervaring bedenkt zij altijd wel een weg naar Rome. Als teamlid is zij vrolijk, nuchter en echt onderdeel van de club. Ik beveel Maaike van harte aan en hoop dat onze paden zich nog regelmatig kruisen.”
“Content marketing is really like a first date. If all you do is talk about yourself, there won’t be a second date.”
– David Beebe, Brand Storyteller
Hoe werken we samen?
- We beginnen met een kick-off sessie (max. 2 uur).
- 5 x coachingsessie (online, 1 uur per sessie).
- 1 x masterclass met overige deelnemers van Content to Connect.
- Opdrachten met wekelijks feedback.
- Drie maanden mag je digitaal (mail of WhatsApp) bij me aan de bel trekken als je vastloopt met een tekst, een extra paar ogen kunt gebruiken of advies wilt over andere content.
Na drie maanden:
- Weet je met welke teksten je moeiteloos nieuwe klanten aantrekt.
- Heb je een content marketing plan waarmee je je onderneming stevig in de etalage zet.
- Maak je daadkrachtige keuzes hoe en waar je online zichtbaar bent.
- Weet je hoe je met content marketing stap voor stap je potentiële klant helpt, zodat ze je gaan volgen en gaan vertrouwen.
- Met een contentkalender zit jij nooit meer verlegen om content. Ook in periodes waarin je druk bent.
- En: stroomt je agenda vol met afspraken met potentiële klanten die perfect passen bij jou en je onderneming.
Content to Connect is een fonkelnieuw traject en daar kun jij van meeprofiteren. De investering is tijdelijk 747 euro (of twee termijnen van 385 euro) in plaats van 1.497 euro. Ik verbeter dit traject continu om ‘m steeds waardevoller te maken. Deze lage prijs is dus eenmalig!
Kort iets over mij
Ik help zelfstandig ondernemers hoe ze met knettergoede teksten nieuwe klanten aantrekken, zodat hun agenda zich vult met salesgesprekken, hun onderneming groeit en omzet stijgt. Ik leer je ook de kneepjes van content marketing, want naast teksten verdienen andere vormen van content ook een plek in jouw aanpak om potentiele klanten te helpen, te boeien en aan je te binden.
‘Niet lullen, maar poetsen’ heb ik overgehouden aan mijn horecatijd. Bij mij geen plannen van 20 kantjes vol of uitleg vol vakjargon. Wél heldere doelen, begrijpelijke taal en haalbare acties. En het moet ook leuk zijn. Klinkt een beetje afgezaagd, maar humor tijdens het werk vind ik enorm belangrijk en zorgt vaak voor een flinke dosis energie. Work hard, play hard is mijn motto.

Veelgestelde vragen
Voor wie is Content to Connect?
Voor kennisondernemers die er 100% voor willen gaan om hun onderneming op de kaart te zetten. Die toe zijn aan groei en willen werken aan hun zichtbaarheid. Stuur me een bericht als je twijfelt of vragen hebt. Dan plannen we een korte sessie in om samen te kijken of dit traject bij jou past.
Hoeveel tijd moet ik per week investeren in dit traject?
Tja, moeten is een groot woord en het is helemaal aan jou. Maar naast de online sessie per twee weken, heb je ongeveer 3 á 4 uur per week nodig om de opdrachten uit te werken en content te maken.
Ik wil dit traject graag volgen, maar heb op dit moment niet de financiële middelen.
Dat is begrijpelijk, aangezien je met je onderneming waarschijnlijk nog niet echt aan de weg timmert (anders had je mij niet nodig… Je kunt ervoor kiezen je daarom niet aan te melden, maar dan verandert er natuurlijk niks. En moet je dus wel je spaargeld aanspreken of – nog erger – je ondernemerspet aan de wilgen hangen. Dan zou ik ’t wel weten voor 747 euro.
Volgens mij kan ik écht niet schrijven, is dit traject dan wel iets voor mij?
Zeker weten! Iedereen kan namelijk schrijven; je kan toch ook praten? Tijdens Content to Connect ontdek je jouw eigen, unieke schrijfstijl. Daarnaast zijn er tal van contentvormen waarbij je niet hoeft te schrijven, zoals een podcast, video’s, stories op social media of een video op je website.
Wat als ik er na een paar weken achterkom dat dit traject niet bij me past?
Niet tevreden over het traject? Laat dit dan uiterlijk twee weken na de kick-off weten, dan krijg je je geld terug.
Kunnen de sessies ook offline plaatsvinden?
Ja, bij de 1-op-1 sessie is dat mogelijk in Deventer. De reis- en parkeerkosten zijn dan wel voor eigen rekening.