The Copy & Content Journey
Ga je met me mee op reis?
Nope, niet chillen in een hangmat lurkend aan een kokoknoot…
Want dan is na drie maanden je copy en content nog steeds een mager zesje.
Trekken ze nog steeds geen klanten aan.
“Content Is King, But Distribution Is Queen and She Wears the Pants.”
– Jonathan Perelman, BuzzFeed
Praktische informatie
- Als eerste plan je een matchcall met me in. Tijdens dit gesprek kijken we of er van twee kanten een goed gevoel is en we het zien zitten samen te werken.
- Zo ja, dan volgt er een kick-off sessie van ongeveer twee uur. Woon je in de buurt van Deventer, dan kan dit fysiek. Anders online.
- Iedere twee á drie weken zien en spreken we elkaar een uur, in totaal zijn dit vijf sessies.
- Tussendoor werk jij bijvoorbeeld aan opdrachten, content of kanalen.
- Ik redigeer maximaal één tekst per week voor je. En met één tekst bedoel ik geen 10 kantjes vol;-)
- Digitaal (mail of WhatsApp) mag je iedere werkdag bij me aan de bel trekken als je vastloopt met een tekst, een extra paar ogen kunt gebruiken of advies wilt over je content, middelen of kanalen.
- De investering in dit 1-op-1 traject om eindelijk die teksten uit je mouw te schudden en content als een malle te maken is 775 euro per maand excl. btw (voor drie maanden). Betaal je liever in één keer? Dan is de investering voor drie maanden 2.297 euro excl. btw.
Na drie maanden
- Weet je met welke teksten je moeiteloos nieuwe klanten aantrekt.
- Heb je een content marketing plan waarmee je je onderneming stevig in de etalage zet.
- Maak je daadkrachtige keuzes hoe en waar je online zichtbaar bent.
- Weet je hoe je met content marketing stap voor stap je potentiële klant helpt, zodat ze je gaan volgen en vertrouwen.
- Met een contentkalender zit jij nooit meer verlegen om content. Ook in periodes waarin je druk bent.
- En: stroomt je agenda vol met afspraken met potentiële klanten die perfect passen bij jou en je onderneming.
“Maaike is creatief, zelfstartend, haar vakkennis is actueel en door haar ervaring bedenkt zij altijd wel een weg naar Rome. Als teamlid is zij vrolijk, nuchter en echt onderdeel van de club. Ik beveel Maaike van harte aan en hoop dat onze paden zich nog regelmatig kruisen.”
Zet content in om te connecten, niet om te verkopen.
Relevante, ijzersterke, waardevolle, snackable, grappige of verrassende en converterende teksten. Een mix van kennis, ervaring, een kijkje in de keuken, wie ben jij en wat ze missen als ze niet met jou gaan samenwerken. Maar vooral jouw kennis en ervaring waar jij je klanten mee verder helpt, zonder direct je aanbod onder hun neus te duwen.
En dit alles gegoten in een dijk van een contentstrategie.
Want hoe, wanneer, waar en waarom deel je die ene post op social media, schrijf je een blog of stuur je die nieuwsbrief.
Ook bestaat content uit meer dan alleen teksten. Bijvoorbeeld video, fotografie of misschien is een podcast jouw cup ot tea.
Als fundering voor dit plan neem ik een deep dive in je onderneming, drijfveren, vaardigheden en – last but not least – die droomklanten die jij zo graag wilt helpen.
Twijfel je of dit traject iets is voor jou? Plan gerust een matchcall!
Kort iets over mij
Ik help zelfstandig ondernemers hoe ze met knettergoede teksten nieuwe klanten aantrekken, zodat hun agenda zich vult met salesgesprekken, hun onderneming groeit en omzet stijgt. Ik leer je ook de kneepjes van content marketing, want naast teksten verdienen andere vormen van content ook een plek in jouw aanpak om potentiële klanten te helpen, te boeien en aan je te binden.
‘Niet lullen, maar poetsen’ heb ik overgehouden aan mijn horecatijd. Bij mij geen plannen van 20 kantjes vol of uitleg vol vakjargon. Wél heldere doelen, begrijpelijke taal en haalbare acties. En het moet ook leuk zijn. Klinkt een beetje afgezaagd, maar humor tijdens het werk vind ik enorm belangrijk en zorgt vaak voor een flinke dosis energie. Work hard, play hard is mijn motto.

Veelgestelde vragen
Voor wie is The Copy & Content Journey?
Voor kennisondernemers die er 100% voor willen gaan om hun onderneming op de kaart te zetten. Die toe zijn aan groei, willen werken aan hun persoonlijke merk en zichtbaarheid. Die snappen dat je met relevante en waardevolle content het verschil kan maken.
Hoeveel tijd moet ik per week investeren in dit traject?
Tja, moeten is een groot woord. Naast de tweewekelijkse sessies is het slim om tijd te reserveren om aan je contentplan te werken of content te schrijven. In het begin vraagt dit misschien meer tijd, maar zodra je je ‘contenthuis’ hebt ingericht, pluk je de vruchten ervan en werk je steeds efficiënter.
Ik wil dit traject graag volgen, maar heb op dit moment niet de financiële middelen.
Dat is begrijpelijk, aangezien je met je onderneming waarschijnlijk nog niet echt aan de weg timmert (anders had je mij niet nodig…). Blijf je doen wat je altijd deed? Dan verandert er natuurlijk niks. En moet je dus wel je spaargeld aanspreken of – nog erger – je ondernemerspet aan de wilgen hangen.
Volgens mij kan ik écht niet schrijven, is dit traject dan wel iets voor mij?
Zeker weten! Iedereen kan namelijk schrijven; je kan toch ook praten? Tijdens The Content Journey ontdek je jouw eigen, unieke schrijfstijl. Daarnaast zijn er tal van contentvormen waarbij je niet hoeft te schrijven, zoals een podcast, video’s, stories op social media of een video op je website.
Wat als ik er na een paar weken achterkom dat dit traject niet bij me past?
Niet tevreden over het traject? Laat dit dan uiterlijk twee weken na de kick-off weten, dan krijg je je geld terug.
Kunnen de sessies ook offline plaatsvinden?
Ja, bij de 1-op-1 sessie is dat mogelijk in Deventer. De reis- en parkeerkosten zijn dan wel voor eigen rekening.