Content to Connect

Het is vrijdagmiddag en je klapt je laptop met een diepe zucht dicht. Je begon de week zo goed: eindelijk weer ’s een bericht op LinkedIn gedeeld en een mail verstuurd naar je maillijst. Je kijkt naar je zo goed als lege agenda voor volgende week. Je gaat wéér met een onrustig gevoel het weekend in. En je denkt: dit moet anders.

Zo kom je wél in contact met nieuwe klanten

  • ‘Verstuur je wel ‘s een nieuwsbrief?’, vragen veel mensen. Ja, trouw iedere maand, maar de keren dat je er klanten uit haalde is op één hand te tellen.
  • Als de komende maand die agenda leeg blijft, zie je het somber in. Die ondernemerspet kun je dan wel aan de wilgen hangen.
  • Je zit uren te zwoegen op een bericht voor social media. Met veel gepruts maak je er in Canva een leuk plaatje bij. Het resultaat? Twee likes; van je moeder en je buurvrouw.
  • Je schrijft af en toe een blog over je aanbod, maar die worden amper gelezen en afspraken met potentiële klanten blijven al helemaal uit.
  • Je wordt gek van al die keuzes: welke social media kanalen, online of toch ook offline, wat voor teksten, moet ik stories gaan delen (help!) of e-mailmarketing inzetten? Als je eraan denkt raak je in paniek en verlam je.
  • Het contactformulier op je website staat een beetje te verstoffen; met welke teksten wek je wel het vertrouwen van je ideale klant, zodat ze dit formulier invullen om een afspraak met je te maken?

Zit je nu driftig te knikken en ben je er klaar voor je onderneming nu écht op de kaart te zetten? Lees dan verder!

Wat zou ’t geweldig zijn als…

  • Je jezelf, je onderneming en je aanbod dagelijks op een waardevolle manier in de schijnwerpers zet?
  • Als je weet hoe je met knettergoede teksten potentiële klanten aantrekt, boeit en aan je bindt.
  • Je ideale klant je weet te vinden en snapt hoe jij hem of haar kunt helpen.
  • Regelmatig zichtbaar zijn in plaats van dat hapsnap werk.
  • En eindelijk een website waar je trots op bent, die voor nieuwe klanten zorgt en waar je je concurrenten mee wegblaast.

Met het Content to Connect traject ga ik je hier stap voor stap mee helpen.

Content to Connect? Ja, want niemand koopt iets van jou als ze je nog niet kennen. Als ze geen verbinding met je voelen, niet weten wie je bent of waar je voor staat.

Kort door de bocht: jouw potentiele klanten willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Alleen dán zijn ze bereid te investeren.

Content to Connect 

Relevante, ijzersterke, waardevolle, snackeble, grappige of verrassende en converterende teksten. Een mix van kennis, ervaring, een kijkje in de keuken, wie ben jij en wat ze missen als ze niet met jou gaan samenwerken. Maar vooral jouw kennis en ervaring waar jij je klanten mee verder helpt, zonder direct je aanbod onder hun neus te duwen.

En dit alles gegoten in een dijk van een content marketingplan.

Want hoe, wanneer, waar en waarom deel je die ene post op social media, schrijf je een blog of stuur je die nieuwsbrief.

Ook bestaat content uit meer dan alleen teksten. Bijvoorbeeld video, fotografie of misschien is een podcast jouw cup ot tea.

Als fundering voor dit plan neem ik een deep dive in je onderneming, drijfveren, vaardigheden en – last but not least – die droomklanten die jij zo graag wilt helpen.

Twijfel je of dit traject iets is voor jou? Plan gerust een matchcall!

“Maaike is creatief, zelfstartend, haar vakkennis is actueel en door haar ervaring bedenkt zij altijd wel een weg naar Rome. Als teamlid is zij vrolijk, nuchter en echt onderdeel van de club. Ik beveel Maaike van harte aan en hoop dat onze paden zich nog regelmatig kruisen.”

Liesbeth Rooijmans

Stakeholdermanager, woordvoerder en strateeg, SVn

“Content marketing is really like a first date. If all you do is talk about yourself, there won’t be a second date.”

David Beebe, Brand Storyteller

Hoe werken we samen?

  • Tijdens een matchcall van 45 minuten kijken we of er een klik is en we het zien zitten om met elkaar samen te werken.
  • Zo ja, dan volgt een kick-off sessie (max. 2 uur).
  • 5 x coachingsessie (online, 1 uur per sessie).
  • 1 x masterclass met overige deelnemers van Content to Connect.
  • Opdrachten met wekelijks feedback.
  • Drie maanden mag je digitaal (mail of WhatsApp) bij me aan de bel trekken als je vastloopt met een tekst, een extra paar ogen kunt gebruiken of advies wilt over andere content.

Na drie maanden:

  • Weet je met welke teksten je moeiteloos nieuwe klanten aantrekt.
  • Heb je een content marketing plan waarmee je je onderneming stevig in de etalage zet.
  • Maak je daadkrachtige keuzes hoe en waar je online zichtbaar bent.
  • Weet je hoe je met content marketing stap voor stap je potentiële klant helpt, zodat ze je gaan volgen en gaan vertrouwen.
  • Met een contentkalender zit jij nooit meer verlegen om content. Ook in periodes waarin je druk bent.
  • En: stroomt je agenda vol met afspraken met potentiële klanten die perfect passen bij jou en je onderneming.

Content to Connect is een fonkelnieuw traject en daar kun jij van meeprofiteren. De investering is tijdelijk 747 euro (of twee termijnen van 385 euro) in plaats van 1.497 euro. Ik verbeter dit traject continu om ‘m steeds waardevoller te maken. Deze lage prijs is dus eenmalig!

Wat mensen over mij zeggen

“Ik heb Maaike leren kennen als een pragmatische marketing- en communicatieprofessional. Maaike voelt haarfijn aan wat er nodig is om marketingactiviteiten en campagnes succesvol te laten zijn en geeft net dat stukje extra. Een harde werker met veel energie en liefde voor het vak. Kortom: een zeer gewaardeerde en fijne collega.”

Nora Nowee | PR & Woordvoering Monuta

“Ik heb Maaike ingehuurd voor het Jaarverslag 2019 van KonnecteD voor interviews, verhalen uitwerken, eindredactie en begeleiding van vormgeving & drukwerk. Van A tot Z en dat is prettig. Ik ben erg tevreden over de samenwerking en met het eindresultaat; Maaike is kundig, creatief en gezellig! Een uitstekende mix van eigenschappen voor iemand die je een belangrijke communicatieopdracht toevertrouwt!”

Fieke Payens | Hoofd Communicatie KonnekteD

“Je bent sterk in het opzetten, begeleiden en uitvoeren van projecten; als jij een project oppakt, krijg je vleugels!”

Yolanda Wouters | Manager M&C Monuta

“Maaike heeft mij goed op weg geholpen met handige tips om de communicatie via mijn kanalen te verbeteren. Tijdens de Content & Communicatie Check werd ik enthousiast van de vele inzichten waar ik graag zo snel mogelijk mee aan de slag wilde gaan. Maaike weet haar kennis en adviezen op een positieve en motiverende manier over te brengen.””

Lisa Abdel Alim | Artistic Leap Designs

Kort iets over mij

Ik help zelfstandig ondernemers hoe ze met knettergoede teksten nieuwe klanten aantrekken, zodat hun agenda zich vult met salesgesprekken, hun onderneming groeit en omzet stijgt. Ik leer je ook de kneepjes van content marketing, want naast teksten verdienen andere vormen van content ook een plek in jouw aanpak om potentiele klanten te helpen, te boeien en aan je te binden. 

‘Niet lullen, maar poetsen’ heb ik overgehouden aan mijn horecatijd. Bij mij geen plannen van 20 kantjes vol of uitleg vol vakjargon. Wél heldere doelen, begrijpelijke taal en haalbare acties. En het moet ook leuk zijn. Klinkt een beetje afgezaagd, maar humor tijdens het werk vind ik enorm belangrijk en zorgt vaak voor een flinke dosis energie. Work hard, play hard is mijn motto.

Veelgestelde vragen

Voor wie is Content to Connect?

Voor kennisondernemers die er 100% voor willen gaan om hun onderneming op de kaart te zetten. Die toe zijn aan groei en willen werken aan hun zichtbaarheid. Stuur me een bericht als je twijfelt of vragen hebt. Dan plannen we een korte sessie in om samen te kijken of dit traject bij jou past.

Hoeveel tijd moet ik per week investeren in dit traject?

Tja, moeten is een groot woord en het is helemaal aan jou. Maar naast de online sessie per twee weken, heb je ongeveer 3 á 4 uur per week nodig om de opdrachten uit te werken en content te maken.

Ik wil dit traject graag volgen, maar heb op dit moment niet de financiële middelen.

Dat is begrijpelijk, aangezien je met je onderneming waarschijnlijk nog niet echt aan de weg timmert (anders had je mij niet nodig… Je kunt ervoor kiezen je daarom niet aan te melden, maar dan verandert er natuurlijk niks. En moet je dus wel je spaargeld aanspreken of – nog erger – je ondernemerspet aan de wilgen hangen. Dan zou ik ’t wel weten voor 747 euro.

Volgens mij kan ik écht niet schrijven, is dit traject dan wel iets voor mij?

Zeker weten! Iedereen kan namelijk schrijven; je kan toch ook praten? Tijdens Content to Connect ontdek je jouw eigen, unieke schrijfstijl. Daarnaast zijn er tal van contentvormen waarbij je niet hoeft te schrijven, zoals een podcast, video’s, stories op social media of een video op je website.

Wat als ik er na een paar weken achterkom dat dit traject niet bij me past?

Niet tevreden over het traject? Laat dit dan uiterlijk twee weken na de kick-off weten, dan krijg je je geld terug.

Kunnen de sessies ook offline plaatsvinden?

Ja, bij de 1-op-1 sessie is dat mogelijk in Deventer. De reis- en parkeerkosten zijn dan wel voor eigen rekening.