De kracht van woorden

Als je een tekst leest, moet er ‘iets’ gebeuren. De woorden moeten je raken, grijpen en meenemen naar een andere wereld. Of informatie geven die je snapt èn waar je op zat te wachten. Als schrijver kruip ik in de huid van de klant: wie hij is, waar hij wakker van ligt, wat zijn leven makkelijker maakt en welke taal hij spreekt.

Ik schrijf teksten voor onder andere websites, (online) magazines en social media kanalen. Je organisatieverhaal vastleggen of wil je je klanten aan het woord laten? Ik neem interviews af en werk ze uit tot een artikel. Heb je een vast plekje in de lokale krant? Ik kan je wekelijkse columns schrijven. Zit je te springen om iemand die je teksten redigeert voordat ze deur uitgaan? Ook dan kun je bij mij aankloppen.

Naast teksten schrijven of redigeren neem ik met plezier ook het concept en coördinatie van A tot Z voor mijn rekening. De begeleiding en communicatie met vormgevers, fotografen en webdesigners? Past helemaal in mijn straatje. Neem maar eens een kijkje in mijn toolkit

We houden van verhalen

Spannende, romantische of realistische verhalen. Wat gebeurt er met wie en waarom, welke angsten worden overwonnen en hoe loopt ’t af. Verhalen die raken. Jouw boodschap kun je ook verpakken met een verhaal. Menselijk, oprecht en kwetsbaar. Met een interview, blog of column. Of geef ze een kijkje in de keuken door filmpjes te posten op social media. Met verhalen verover je een plekje in het brein van je publiek.

Verleid je klant met woorden

Hoe zorg je ervoor dat je met jouw aanbod de juiste snaar raakt? Door de voordelen voor de klant te benoemen. ‘What’s in it for me’. Nee, ik heb het niet over bulletpoints met producteigenschappen of een epos over hoe goed je bent en wat je allemaal te bieden hebt.

Vertel welk probleem je oplost, hoe het leven van je klant met jouw product of dienst veel leuker, beter of spannender wordt. Verkoop je isolatiemateriaal? Verleid je klant met warme voeten, niet met vloerisolatieplaten. 

“People don’t want to buy a quarter-inch drill, they want a quarter-inch hole.”
– Theodore Levitt